Internet 2k8: Relacja z konferencji

E-commerce

W 2010 roku e-commerce wzrośnie o 65%, a sprzedaż tradycyjna zmaleje o 20%. Główne problemy firm branży e-handlu to m.in. brak chęci do wdrażania nowych rozwiązań, wewnętrzne walki w gronie kadry zarządzającej oraz dostosowanie technologii do polskich warunków, mówił Tomasz Cisek. Polacy najczęściej używają zagranicznych serwisów aukcyjnych, by sprowadzać samochody (46%) oraz rzeczy mniejsze - zegarki, buty, ubrania stanowią 43%.

Wyszukiwanie, SEM

Według Jacka Chruścianego (Performance Media) najczęstsze błędy przy kampaniach SEM, to: brak dokładnej definicji celu/sukcesu oraz nie uzgodnienie sposobu i etapów weryfikacji kampanii. "Nie kieruj użytkownika na stronę główną. Użytkownik pragnie szybko i wygodnie kupić produkt. Po co mu wizyta na stronie głównej?" - komentował praktykę jednego z podmiotów e-commerce Bartek Krzemień z Ataxo.

Internet 2k8: Relacja z konferencji

Publiczność podczas wystąpienia Łukasza Jadachowskiego (eBay)

E-reklama, kreacje, interakcja

Goście konferencji mieli okazję jako pierwsi w Polsce poznać najnowsze wyniki raportu "IAB AdEx 2007". "Polski rynek może być w ciągu dwóch lat jednym z największych pod względem wydatków na reklamę" - zapewniał Jarosław Sobolewski, dyrektor IAB Polska. Autor prezentacji nie przedstawił dokładnych wyników dla Polski (nie są one jeszcze kompletne), ale zapewnił, że będą dosyć wysokie. "W Polsce marketing sportowy praktycznie nie istnieje" - narzekał Michał Rutkowski (Tribal DDB).

Internet 2k8: Relacja z konferencji

Przerwa na kawe (w środku Bartek Krzemień z Ataxo)

Partnerzy

Partnerem merytorycznym konferencji był portal Gazeta.pl, zaś patronat medialny nad imprezą objęły serwisy Interia.pl, O2.pl, WP.pl oraz Bankier.pl. Sponsorami spotkania były firmy Performance Media i PayU. Więcej informacji znaleźć można na stronie Internet 2k8. Miliony w sieci oraz w konferencyjnym blogu.