Internauci zapłacą za wideo w sieci

Czyżby rynek płatnego wideo miał okazać się bardziej lukratywnym sposobem zarabiania, niż reklama umieszczona w darmowych treściach wideo?

Płatne treści wideo zyskują na popularności. W perspektywie najbliższych lat rynek globalny wzrastać ma o 39 proc. rocznie - wg Strategy Analytics. Wygląda na to, że internauci coraz częściej traktują płacenie za wideo online w tych samych kategoriach, co kupowanie muzyki w sieci.

Najnowszy raport Strategy Analytics przewiduje, że jeszcze w tym roku konsumenci wydadzą na świecie 3,8 mld dol za oglądanie płatnego wideo w sieci.

Oznacza to, że ta forma zarabiania przyniesie więcej pieniędzy, niż wideo które można obejrzeć w sieci za darmo, a które utrzymuje się z reklamy. Wydatki reklamowe na tę drugą formę mają wynieść 3,5 mln dol.

Wg analityków ze Strategu Analitycs, motorem dla tego trendu jest kryzys. "Ekonomiczne spowolnienie oraz zmniejszające się budżety reklamodawców zwiększyły w ciągu sotatnich 6. miesięcy zainteresowanie treściami płatnymi" - powiedział Martin Olausson, Strategy Analytics director of digital media research.

Źródło: adweek.com