Interaktywne są lepsze

Z konfrontacji, jakiej dokonali analitycy Dynamic Logic między reklamą interaktywną a statyczną, wynika, że pierwszy rodzaj e-promocji jest skuteczniejszy. Przede wszystkim z tego względu, że buduje większą świadomość marki wśród użytkowników.

Przeprowadzony przez Dynamic Logic raport opublikował serwis MediaDailyNews. Z badań wynika, że reklama interaktywna jest szybciej i lepiej zapamiętywana. Ponadto, internauci wykazują większą chęć zakupienia produktu promowanego w ten sposób. Analitycy podkreślają, że reklama interaktywna tworzy swoisty dialog między klientem a marką produktu.

Reklama interaktywna bez względu na format i wielkość lepiej oddziałuje na użytkowników. Tym samym autorzy badania radzą, by stosować tę formę promocji w celu zwiększenia znajomości marki. Zaznaczają jednak, że najlepszym wyjściem byłoby wykorzystywanie również tradycyjnego, statycznego formatu – wtedy zwiększy się efektywność przekazu.

Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety na ponad 10 tys. reklam (ankietę wypełniło ponad milion użytkowników).