Interaktywne reklamy Google

Google przedstawiło swój nowy interaktywny format reklamowy Google Gadgets Ads, który jest obecnie testowany przez wybranych klientów AdWords.

Interaktywne gadżety Google pozwalają na budowanie we Flashu lub HTML materiałów reklamowych z użyciem dźwięku, wideo, zdjęć czy RSS. Opłaty za reklamy będą pobierana albo za kliknięcia (CPC) albo za wyświetlenia (CPI).

- Wprowadzenie przez nas nowego interaktywnego formatu reklamowego umożliwi reklamodawcom dynamiczny kontakt z swoimi klientami- uważa Susan Wojcicki, wice-prezes ds. rozwoju z Google. - Gadgets Ads zbudowane są na otwartej platformie, dzięki czemu reklamy mogą być dystrybuowane na każdych stronach należących do Google.

Google planuje, że Gadżety pomogą w stworzeniu społeczności, która będzie dzielić się ze sobą ciekawymi materiałami reklamowymi oraz umieszczać je na swoich blogach lub na spersonalizowanych stronach iGoogle. To z kolei będzie generowało ruch i zainteresowanie reklamami.

Nowy format reklam testowały już takie firmy jak Pepsi-Cola, Intel, Honda czy Paramount Vantage. Wkrótce Gadżety mają być dostępne dla większej grupy marketerów.

Niedawno Google uruchomiło także inną usługę dla reklamodawców- AdSense for Mobile. System AdSense będzie dopasowywał reklamy do treści stron internetowych, które są odwiedzane poprzez telefony komórkowe.

http://www.google.com/adwords/gadgetads/