Interaktywne reklamy dla systemu Android

Google wprowadza możliwość stosowania interaktywnych reklam w systemie operacyjnym Android. Twórcy aplikacji będą mogli prosić o pozwolenie na ich użycie. Tym samym Android zbliży się reklamowo do jednego ze swoich głównych rywali - platformy iOS od Apple.

Interaktywne reklamy dla systemu Android
Posiadana przez Google platforma reklamowa AdMob serwuje interaktywne treści już od zeszłego listopada. Do tej pory tego typu reklamy pojawiały się wyłącznie w aplikacjach dla systemu iOS. Teraz taką funkcjonalność będą mogli wykorzystać także deweloperzy tworzący programy na system Android.

Jak to działa? Usługę póki co będą mogli wykorzystywać twórcy najpopularniejszych aplikacji na Androida oraz iOS. Podczas ładowania się programu użytkownikowi zaserwowana zostanie interaktywna reklama (np. zwiastun filmu) dostosowana do rozdzielczości ekranu oraz prędkości z jaką smartfon czy tablet łączy się z Internetem.

Z tego sposobu dostarczania treści reklamowych skorzystały już m.in. firmy Universal Pictures, Best Buy oraz amerykańska sieć Seattle’s Best Coffee. Google poinformowało, że od zeszłego roku przeprowadziło już 120 takich kampanii.