Interaktywne reklamy Google
- Zuzanna Szybisty,
- 20.09.2007, godz. 16:14
Google przedstawiło swój nowy interaktywny format reklamowy Google Gadgets Ads, który jest obecnie testowany przez wybranych klientów AdWords.
Interaktywne gadżety Google pozwalają na budowanie we Flashu lub HTML materiałów reklamowych z użyciem dźwięku, wideo, zdjęć czy RSS. Opłaty za reklamy będą pobierana albo za kliknięcia (CPC) albo za wyświetlenia (CPI).
- Wprowadzenie przez nas nowego interaktywnego formatu reklamowego umożliwi reklamodawcom dynamiczny kontakt z swoimi klientami- uważa Susan Wojcicki, wice-prezes ds. rozwoju z Google. - Gadgets Ads zbudowane są na otwartej platformie, dzięki czemu reklamy mogą być dystrybuowane na każdych stronach należących do Google.
Google planuje, że Gadżety pomogą w stworzeniu społeczności, która będzie dzielić się ze sobą ciekawymi materiałami reklamowymi oraz umieszczać je na swoich blogach lub na spersonalizowanych stronach iGoogle. To z kolei będzie generowało ruch i zainteresowanie reklamami.
Nowy format reklam testowały już takie firmy jak Pepsi-Cola, Intel, Honda czy Paramount Vantage. Wkrótce Gadżety mają być dostępne dla większej grupy marketerów.
Niedawno Google uruchomiło także inną usługę dla reklamodawców- AdSense for Mobile. System AdSense będzie dopasowywał reklamy do treści stron internetowych, które są odwiedzane poprzez telefony komórkowe.
http://www.google.com/adwords/gadgetads/