Informacje ważniejsze od zakupów

Od momentu rozpoczęcia wojny w Iraku cały czas rośnie liczba osób odwiedzających serwisy informacyjne - niektóre z nich mogą pochwalić się prawie 400% wzrostem liczby odsłon. Co ciekawe, w tym samym czasie wyraźnie spadła liczba gości e-sklepów.

Natężenie ruchu w niektórych serwisach było tak duże, że władze np. MSNBC.com zdecydowały się na przeniesienie rzadziej odwiedzanych części serwisu na inny serwer, by nie ograniczać dostępu do głównej sekcji z aktualnościami.

Z analiz firmy ComScore Media Metrix wynika, że natężenie ruchu na MSNBC.com było w miniony poniedziałek o 114% większe niż wyniosła średnia z 4 poprzednich poniedziałków. Łącznie, serwis odwiedziło tego dnia prawie 4,4 mln. użytkowników. Ale to jeszcze nic - oglądalność serwisu Time.com wzrosła (w analogicznym okresie) o 228%, zaś Reuters.com może się pochwalić wzrostem rzędu 383%.

W tym samym czasie spadła liczba osób odwiedzających serwisy e-commerce - donosi ComScore. Na szczeście spadki nie były tak wyraźne: EBay zanotował 3% spadek, zaś Amazon.com - 7%. Boleśniej wpływ wojny odczuły serwisy turystyczne: Expedia.com (spadek oglądalności o 22%) oraz Travelocity.com (17% w dół).