Informacje muszą być za darmo!
- Daniel Cieślak,
- 18.10.2001, godz. 12:22
Zdecydowana większość internautów nie zamierza płacić za informacje publikowane online – wynika z raportu opracowanego przez firmę analityczną Forrester Research.
Z ustaleń autorów opracowania wynika, że gdyby jakiś popularny serwis informacyjny wprowadził nagle opłaty za korzystanie z jego zasobów, to tylko znikoma część jego dotychczasowych użytkowników zdecydowałaby się na ich uiszczanie. Reszta po prostu poszukałaby innego, darmowego źródła informacji.
Zdaniem analityków Forrester Research, taka tendencja sprawi, że z rynku znikać będą niewielkie serwisy informacyjne, ponieważ nie będą w stanie wypracować dostatecznych zysków. Rynek zostanie zdominowany przez niewielką liczbę największych serwisów – takich, które zdolne będą do przyciągnięcia najzasobniejszych reklamodawców. Szansą na przetrwanie niewielkich portali ma być raczej rozwijanie nowych usług internetowych, niż wprowadzanie opłat za usługi już dostępne.
Raport opracowano w oparciu o ankiety wypełniane przez mieszkańców Wielkiej Brytanii oraz przedstawicieli brytyjskich firm.