InPost przystosowuje swoją infrstrukturę dla usług dedykowanych e-commerce

InPost chce upowszechnić Przekierowanie Dynamiczne Paczek, które ma ułatwić odbiór i nadawanie przesyłek klientom sieci.

InPost ma zamiar mocniej związać się z usługami e-commerce, co wiąże się z wprowadzeniem innowacji w Punktach Obsługi Klienta. Dzięki planowanym zmianom w infrastrukturze, będzie możliwe nadanie tam przesyłki do Paczkomatu InPost oraz Kuriera InPost, pojawi się także możliwość odebrania w tym miejscu paczki. Jak podaje firma, aktualnie już ok. 25% przesyłek kurierskich jest przekierowywanych do Punktów Obsługi Klienta lub Paczkomatów i trend ten systematycznie rośnie.

InPost przystosowuje swoją infrstrukturę dla usług dedykowanych e-commerce

Najbliższe miesiące to przede wszystkim wprowadzanie nowych rozwiązań do Punktów Obsługi Klienta oraz upowszechnienie wiedzy wśród klientów o możliwości zmiany kanału dostawy w czasie rzeczywistym. Procedura zmiany sposobu odbioru ma być maksymalnie prosta - klient będzie musiał tylko podać swój numer telefonu i adres e-mail. Jedyne warunki stawiane w takiej sytuacji przez InPost to wymiary paczki dostosowane do pojemności skrzynki paczkomatowej oraz limit wagi, wynoszący 20 kg. Przekierowanie Dynamiczne Paczek jest jednym z głównych punktów planu wdrożenia możliwości wielokanałowej dostawy towarów. Osobą odpowiedzialną za wprowadzanie nowych rozwiązań został Wiesław Tkaczuk, pracujący wcześniej m.in. w spółkach grupy Kolporter.