Impactory przyznane

Podczas tegorocznej gali branży medialnej i reklamowej po raz szósty przyznano prestiżowe statuetki – Impactory rynku. Przyznanie nagród poprzedziła konferencja dotycząca rynku mediów i reklamy w Polsce.

Za człowieka roku uznano Kota Przyborę oraz Iwo Zaniewskiego, którzy są założycielami agencji reklamowej PZL. Zresztą sama firma otrzymała tytuł agencji roku. Przypomnijmy, że to właśnie PZL przygotowało kampanię promocyjną dziennika „Fakt”.

W branży internetowej agencją interaktywną roku została firma HYPERmedia. Za najlepszą firmę public relations uznano Rowland Communications.

W kategorii instytutu badawczego laury przypadły SMG/KRC Millward Brown Co (firma prowadzi m.in. deklaratywne badania Internetu – Net Track).

Przed rozdaniem Impactorów miała miejsce konferencja poświęcona zagadnieniom mediów i reklamy w Polsce. Jeden z jej uczestników Dominik Kaznowski, wiceprezes IAB Polska wskazywał na wartość rynku e-reklamy w Polsce. Według szacunków IAB Polska w 2003 roku nastąpił 45% wzrost wydatków na promocję internetową. Wartość e-rynku z uwzględnieniem rabatów i barterów szacowano na ok. 75 mln zł.