Ilość w parze z jakością

DoubleClick i ComScore, jak donosi clickz.com, przeprowadziły badania nad efektywnością kampanii zasięgowych. Okazuje się, że zleceniodawcy nie powinni zapominać o serwisach niszowych.

Według specjalistów z DoubleClick reklamy na profilowanych serwisach mają szanse dotrzeć do większej grupy docelowych odbiorców niż na serwisach horyzontalnych. Potencjalni odbiorcy reklam na portalach stanowią proste odzwierciedlenie składu populacji internautów. Prawdopodobieństwo zauważenia przez nich sprofilowanej reklamy jest mniejsze niż na witrynach tematycznych.

Analizy wykazały że jeśli reklamowany produkt jest kierowany do konkretnej grupy odbiorców, najskuteczniejsze są reklamy umieszczane zarówno na stronach z ogólnymi treściami, jak i stronach sprofilowanych. Badania DoubleClick i ComScore zwracają też uwagę reklamodawców na fakt zmiennych zachowań użytkowników sieci w ciągu dnia i w przeciągu tygodnia. Przykładowo strony poświęcone rozrywce cieszą sie największą oglądalnością popołudniami w dni weekendowe, serwisy biznesowe rankami i pod koniec dni roboczych.