Idzie nowe YoYo

Chcąc odróżnić się od innych portali horyzontalnych YoYo zmienia wizerunek na tzw. „czarne YoYo”. To kolejny sygnał, iż w tym segmencie zaczęła się prawdziwa walka o internautów i o przetrwanie.

O 12 w nocy z 1 na 2 marca zostanie uruchomiony portal internetowy YoYo w nowej szacie graficznej, tzw. czarne YoYo. Ze starego portalu zostanie w zasadzie tylko domena. YoYo zmieni wygląd i treść. „Chcemy być czymś w rodzaju magazynu w Internecie” - powiedział Marek Tomkiewicz, prezes zarządu Internet Idea, właściciela portalu. Koszt zmiany wizerunku to ok. 1 mln zł.

W YoYo znajdzie się 5 podstawowych serwisów: "Rozrywka" (jako strona startowa), "Ona" (serwis dla kobiet), "On" (serwis dla mężczyzn), "Sport" (to wiadomo) i "Ringo" (czyli serwis dla młodzieży). Dodatkowo działać będą serwisy "Moje" dla internautów, którzy chcą tworzyć własne strony www oraz "Zakupy", czyli sklep internetowy (zastąpi zapewne działający obecnie supersam.yoyo.pl).

Zarząd Internet Idea nie ukrywa, że jednym z powodów zmiany wyglądu była ogromna konkurencja na rynku portali. Firma poszukiwała sposobu na to, aby nie być „jednym z blisko dwudziestu podobnych do siebie portali”. Stąd odejście od czystej formy portalu horyzontalnego, na bardziej tematyczny. Choć YoYo nie ukrywa swoich ambicji do miana portalu ogólnotematycznego.

Marek Tomkiewicz potwierdził informacje, że prowadzi rozmowy z firmą medialną i telekomunikacyjną w sprawie wejścia kapitałowego do Internet Idei. Aktualne są też plany wejścia spółki na warszawski parkiet. „Musimy tylko zdecydować się, czy będzie to emisja publiczna, czy skierowana do wybranych inwestorów. To zależy m.in. od wyników prowadzonych rozmów” - powiedział prezes Internet Idea.