Idea, m-commerce i parkomaty

Od dzisiaj abonenci sieci telefonii komórkowej Idea mogą regulować opłaty za parkowanie w Warszawie poprzez wysyłanie SMS-ów.

"Nowa usługa pod nazwą "Idea WaPark SMS" działa na zasadzie wirtualnej portmonetki. Każdy z naszych abonentów, który jest kierowcą, może udać się do jednego z czterech warszawskich salonów Idei i tam pobrać bezpłatną kartę identyfikacyjną. Kartę należy przykleić w widocznym miejscu wewnątrz samochodu. Następnie abonent powinien wysłać SMS-a na numer 5001, by aktywować usługę. Dostanie wówczas zwrotną wiadomość z informacją o stanie swojego konta i kwocie jaką może przeznaczyć na opłaty parkingowe. Wielkość tej puli określana jest przez operatora, abonent może jednak w każdej chwili zwiększyć limit swoich wydatków" - wyjaśnił Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy Idei Centertel.

W celu zakupu czasu parkowania abonent obowiązany jest wysłać każdorazowo komunikat SMS pod skrócony numer: 5002 o treści 10, 50 lub 100 w zależności od wysokości kwoty jaką planuje przeznaczyć na płatne parkowanie. Gdy usługa została aktywowana i konto zasilone abonent może przystąpić do parkowania pojazdu.

Usługa "Idea WaPark SMS" jest efektem podpisania umowy pomiędzy Polską Telefonią Cyfrową a Warszawskim Przedsiębiorstwem Kontroli Parkingu Ulicznego WaPark. Koszt SMS-a będzie zgodny z taryfą w sieci Idea, a opłata za parkowanie, z cennikiem WaPark-u. Kontrolerzy WaPark-u, wyposażeni w telefony będą mogli w każdej chwili sprawdzić, poprzez podanie numeru rejestracyjnego samochodu, czy kierowca uregulował płatność.

Przedstawiciele Idei utrzymują, że "Idea WaPark SMS" jest pierwszą w Polsce usługą m-commerce. Do końca tego roku operator spodziewa się pozyskać kilkadziesiąt tysięcy klientów nowej usługi. Co miesiąc abonenci Idei wysyłają 60 mln SMS-ów. Cena wysłania jednej wiadomości tekstowej (SMS) waha się w Idei od 15 do 24 groszy.