Idea dla przedsiębiorstw

Komórkowy filar grupy TP S.A. rozpoczął walkę o klientów korporacyjnych w momencie, w którym spółka matka stara się zatrzymać indywidualnych abonentów.

Centertel (operator sieci Idea) dotychczas przyciągający raczej indywidualnych użytkowników komórek, zaczął walkę o bardziej lukratywnych klientów korporacyjnych. Od 2 lipca br. operator zaoferuje sześć nowych taryf stworzonych z myślą o abonentach biznesowych. „Przeprowadziliśmy badania i wiemy, że praktycznie 100% dużych przedsiębiorstw korzysta z usług któregoś z operatorów. Ale na rynku małych i średnich firm penetracja telefonii przenośnej sięga 50-60%. To do nich przede wszystkim kierujemy nową ofertę” - tłumaczył Marek Józefiak, prezes Centertela. Obecnie klienci biznesowi stanowią zaledwie 30% spośród 2,2 mln abonentów Idei.

W zależności od wykupionego abonamentu, klienci biznesowi Idei będą mieli do dyspozycji od 20 do 250 darmowych minut rozmów miesięcznie. Od taryfy zależeć też będą ceny wiadomości tekstowych (SMS). Centertel, chcąc przyciągnąć klientów, zaoferuje też dodatkowe granty np. w postaci dodatkowych pakietów darmowych minut tym, którzy zapłacą odpowiednio wysokie rachunki. Podobnie premiowani będą abonenci z dłuższym stażem. Impuls w ofercie będzie naliczany co 30 sekund, czyli inaczej niż w ofercie Idea Optima dla indywidualnych abonentów. „Tu zdecydowaliśmy się na promocję co druga minuta gratis i na razie na tym poprzestaniemy” - powiedział Marek Józefiak.

Kolejnym projektem Centertela będzie działalność z zakresu m-commerce. Operator wspólnie z firmą WaPark zamierzają uruchomić system, dzięki któremu będzie można płacić w stolicy za parkowanie bez konieczności korzystania z parkomatów. Według deklaracji przedstawicieli Idei wystarczy wysłać SMS na odpowiedni numer (po aktywacji usługi) z odpowiednią komendą i od tego momentu warszawscy kierowcy mogą mieć pewność, że strażnicy miejscy nie zablokują kół samochodu. Choć za szybą nie będzie kwitka, strażnicy będą mieli możliwość sprawdzenia, czy użytkownik pojazdu telefonicznie uregulował należność. Opłaty za postój będą takie same, jak w parkomatach.

Centertel przedstawił nowe taryfy dla firm dzień po tym, jak nowe cenniki przedstawiła spółka-matka operatora - Telekomunikacja Polska. Tyle tylko, że TP S.A. walczy o utrzymanie klientów indywidualnych, którzy mogą odejść do konkurencyjnych operatorów. Narodowy telekom po raz trzeci obniżył opłaty za połączenia międzymiastowe, a po raz pierwszy wprowadził darmowe minuty rozmów.