II kwartał przyniósł Interia.pl SA 2,4 mln zł zysku netto

W drugim kwartale 2006 przychody Interia.pl SA wyniosły 25 mln 676 tys. złotych, to o 49,4% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Spółka wypracowała 2 mln 405 tys. złotych zysku netto, to o 123% więcej niż w drugim kwartale 2005.

Pierwsze półrocze 2006 przyniosło spółce 3 mln 566 tys. Złotych zysku netto oraz 25 mln 676 tys. złotych przychodu.

- Pod względem finansowym był to kolejny bardzo dobry kwartał. Wykorzystujemy dynamicznie rosnący rynek internetowy, a nawet, w naszej opinii, kontynuujemy powiększanie w nim udziału Interia.pl - komentuje Jacek Pasławski, prezes zarządu Interia.pl . - Całe półrocze zamykamy przeszło 75-procentowym wzrostem przychodów gotówkowych w podstawowych obszarach działalności, czyli w sprzedaży powierzchni reklamowej i usług e-commerce.

Największy udział w przychodach ze sprzedaży miała reklama internetowa, której wartość po dwóch kwartałach 2006 roku zamknęła się kwotą 18 mln 802 tys. złotych. Gotówkowe przychody reklamowe w pierwszych dwóch kwartałach 2006 roku były wyższe o 76% w stosunku do przychodów uzyskanych w pierwszym półroczu 2005. Coraz istotniejszą rolę w przychodach Interia.pl SA odgrywa działalność e-commerce, z której przychody po dwóch pierwszych kwartałach br. zwiększyły się o 74,6% w stosunku od uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r.

Interia.pl jest czwartą najpopularniejszą witryną w Polsce. Według danych Megapanel Gemius/PBI w maju miała 6,9 mln real users i zasięg 55,19%.