IDMnet: informacja przesłana przez Glossy Media jest myląca

Jak twierdzi IDMnet, serwisy Grupy Stylistka od 1 października dołączają do sieci IDMnet i 4clover, nie, jak podała Agora, do portfolio Glossy Media.

Wygląda na to, że atmosfera na rynku sieci reklamowych staje się coraz bardziej napięta. Być może związane jest to z wprowadzanymi przez największe sieci produktami masowymi, czyli AdRakietą i e-drapaczem? A może to wina rosnącej w branży konkurencji, w postaci nowych silnych graczy?

W środę Agora poinformowała, że zasięg należącej do niej sieci wertykalnej Glossy Media w kategorii "Kobieta" wynosi obecnie prawie 70 proc. Poinformowano także, ze do oferty sieci dołączyło sześć serwisów należących do Grupy Stylistka: Stylistka.pl, Fryzury.info, Magazyndomowy.pl, Szafiarki.pl, Kosmetykopedia.pl, Fitnessonline.pl.

I tu pojawia się problem. Dziś odezwała się do mnie przedstawicielka IDMnet, do którego należy konkurencyjna do Glossy Media sieć 4clover. IDMnet pod koniec września podpisał umowę o współpracy z Grupą Stylistka. Witryny te będą widoczne w drzewku, które zostanie opublikowane wraz z październikowymi wynikami badania Megapanel PBI/Gemius.

IDMnet: informacja przesłana przez Glossy Media jest myląca

Stylistka.pl

Wg IDMnet, "wszystkie serwisy należące do Grupy Stylistka od 1 października zostają przeniesione do sieci IDMnet i 4clover i będą oficjalnie wliczane do ich zasięgu. Nie może więc być mowy o powiększeniu przez nie zasięgu Glossy Media. "

Jak jednak twierdzi Agora, Stylistka.pl nie podpisała z Glossy Media umowy na wyłączność i że umowa ta dopuszcza współpracę Grypy Stylistka z innymi podmiotami.

- "Glossy Media może współpracować z serwisami Grupy Stylistka - i robi to od czerwca - jednak w ograniczonym zakresie - przy emisji reklam na wolnej powierzchni Grupy Stylistka" - mówi Kinga Szydzińska , PR Manager ds. Projektów Internetowych, Grupa ZPR.

Według Kingi Szydzińskiej, od października głównym partnerem Grupy Stylistka są IDMnet i 4clover, a informacja przesłana przez Glossy Media sugeruje co innego. - Dlatego nadal uważam, że informacja przesłana przez Glossy Media jest myląca dla naszych klientów i jej wysłanie we wrześniu (tuż przed ujawnieniem naszej współpracy) pomimo tego, że współpraca Glossy Media ze wspomnianymi serwisami trwała od czerwca było nieuzasadnione". Według IDMnet, Glossy Media posługuje się nieautoryzowanym drzewem firmy Gemius.

Łączny zasięg Grupy Stylistka w lipcu wyniósł 3,79 proc. z ponad 634 tys. użytkowników (według lipcowego badania Megapanel PBI/Gemius, 2009 r.)

Poniżej załączam oświadczenie od IDMnet:

Wszystkie serwisy należące do Grupy Stylistka od 1 października zostają przeniesione do sieci IDMnet i 4clover i będą oficjalnie wliczane do ich zasięgu. Nie może więc być mowy o powiększeniu przez nie zasięgu Glossy Media.

Również w badaniach lipcowych Megapanel PBI/Gemius, na które powołuje się Glossy Media, Grupa Stylistka nie była wliczana do zasięgu Glossy, ale poprzedniego partnera firmy.

Umowa pomiędzy Grupą Stylistka a IDMnetem i 4clover została podpisana pod koniec września. Dotyczy stałej współpracy pomiędzy partnerami. IDMnet i 4clover to jedyne sieci, mające nieograniczony dostęp do powierzchni serwisów z Grupy Stylistka oraz prawo do wliczania wszystkich serwisów grupy do swojego oficjalnego drzewa w badaniach Megapanel PBI/Gemius. Umowa dopuszcza współpracę Grypy Stylistka z innymi podmiotami, jednak w bardzo ograniczonym zakresie.