IDMnet wprowadził sieć budowlaną Budowia

Odpowiada Anna Kaczmarska, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzająca IDMnet

Sieć Budowia traktuje branżę bardzo szeroko - od surowej budowlanki do wyposażenia wnętrz w sprzęt AGD czy meble. Dlatego zrzesza różne serwisy.

Powstanie nowego brandu jest dla nas również wyzwaniem dotyczącym grupy docelowej, jaką możemy zagwarantować naszym klientom budowlanym, wnętrzarskim, instalacyjnym. Chcą oni dotrzeć do użytkowników zainteresowanym budową, remontem, urządzaniem, ale niekoniecznie będących na serwisach branżowych stąd np. propozycja pakietów behawioralnych.

Wprowadzenie różnych pakietów to ukłon w stronę naszych klientów z branży budowlanej, którzy już wcześniej realizowali z nami kampanie na serwisach kobiecych, biznesowych, rolniczych. Stąd propozycja nowych pakietów .

Pychotka i Stylistka są składowymi pakietu "W Kobiecym Stylu", którego grupą docelową są kobiety. Ten pakiet jest kierowany do określonego segmentu klientów, którzy kierują swój przekaż do kobiet.

Bardzo często można spotkań kampanie reklamowe klientów związanych z szeroko pojętą branżą budowlaną i wyposażenia wnętrz (producenci AGD i RTV producenci ceramiki łazienkowej, producenci mebli, chemii budowlanej)w czasopismach kobiecych takich jak Twój Styl, Claudia, Viva. Chcemy dać taka samą możliwość naszym klientom w Internecie, stąd nowy pakiet z serwisami o dużym dopasowaniu do targetu Kobieta. Pakiet ten jest złożony nie tylko z serwisów kobiecych jest miksem serwisów budowlanych z dobrym dopasowanie do kobiet z serwisami kobiecymi.

Pakiet Rolnik jest skierowany do firm budowlanych, które bardzo często chcą trafić do rolników. Zdarza się, że firmy te tworzą specjalne komórki, które zajmują się marketingiem skierowanym do przedsiębiorstw rolnych. Jest to efekt dynamicznego rozwoju tego sektora związanego z nowymi inwestycjami budowlanymi, remontami domów i pomieszczeń gospodarczych. Rolnicy to bardzo pożądana grupa odbiorców dla firm budowlanych.

Proszę spojrzeć na pakiety naszej konkurencji - mają podobne rozwiązania jak choćby: Rolnictwo i branża spożywcza.

Polityka jest częścią składową pakietu B2B. Pod względem merytorycznej zawartości i dopasowania do grupy docelowej pakietu, bardzo ładnie wpisuje się w ideę całego pakietu i odpowiada na potrzeby firm usługowych związanych z budownictwem.

Użytkownikami serwisów skupionych w tym pakiecie są inwestorzy instytucjonalni zarówno sektora prywatnego jak i publicznego, firmy wykonawcze, podwykonawcy, architekci, wszyscy związani zawodowo z branżą, poszukujący informacji o produktach budowlanych , najnowszych technologiach, przetargach, zakończonych inwestycjach, przepisach budowlanych, możliwościach finansowania inwestycji, aktualnych raportów i prognoz z rynku nieruchomości.

Oświadczenie Cormedia

W dniu 2-ego lutego w serwisie Internetstandard opublikowany został artykuł "IDMnet wprowadził sieć budowlaną Budowia" traktujący o nowej, tematycznej sieci reklamowej. W informacji podano, że w ramach Budowi zrzeszone są 43 serwisy internetowe wyspecjalizowane w tematyce budowlanej, co daje nowej sieci zasięg ponad 4 400 000 użytkowników miesięcznie.

Owszem, ostatnie badanie Megapanel PBI/Gemius potwierdza te liczby. Tyle tylko, że w drzewku znajdują się takie serwisy jak polityka.pl, we-dwoje.pl, stylistka.pl czy pychotka.pl. To tylko niektóre z witryn uwzględnionych w cenniku Budowi, a które nawet przy najlepszych dobrych chęciach nie mogą być zaliczone do kategorii budownictwo. To samo drzewko nowej sieci, po odfiltrowaniu wyżej wymienionych witryn i zliczeniu serwisów rzeczywiście przynależących do kategorii tematycznej "budownictwo i nieruchomości" daje zasięg nieco ponad 2 250 000. Czyli blisko dwukrotnie mniejszy! Rozumiem chęć zaprezentowania się na starcie działalności w jak najlepszym świetle, ale jak można mówić o "43 serwisach internetowych, wyspecjalizowanych w tematyce budowlanej, gwarantujących dotarcie do ponad 4 400 000 użytkowników miesięcznie." skoro blisko połowa z nich z "tematyką budowlaną" nie ma nic wspólnego?

Dziennikarze, a tym samym czytelnicy, nie zawsze mają możliwość zweryfikowania informacji podawanych przez firmy. Zwłaszcza, jeżeli te informacje dotyczą wyników badań takich jak Megapanel PBI/Gemius, które to badania NIE SĄ powszechnie dostępne. Wykorzystywanie takiego stanu i podawanie przez firmę nieprawdziwych danych jest co najmniej nieetyczne i wygląda na próbę zmanipulowania tak dziennikarzy jak i opinii publicznej.

Budowia jest naturalnym konkurentem naszej sieci BUDOWNICTWOonline, tak, jak do tej pory konkurentem był sam IDMnet. Nie podchodzimy do tego faktu emocjonalnie. Osobiście uważam, że sytuacja w której rywalizują na rynkowych zasadach różne podmioty jest dobra dla samych witryn, dla reklamodawców i dla rynku jako takiego. A także dla bezpośrednich konkurentów, bo zawsze stanowi to bodziec do lepszej pracy. Ubolewam tylko, że Budowia rozpoczyna swoje działania od podawania nieprawdziwych i mylących informacji. Mam nadzieję, że to niefrasobliwość a nie celowe działanie.

Karol Kowalski

dyrektor strategiczny Cormedia

sieć tematyczna BUDOWNICTWOonline

AKTUALIZACJA

Na oświadczenie Cormedia postanowił odpowiedzieć IDMnet:

Komentując moją wypowiedź Pan Karol Kowalski napisał: "Odnosząc się do wypowiedzi Pani Kaczmarskiej, tak mamy w ofercie kilka witryn z kategorii rolnictwo i branża spożywcza, ale zasięgu tego nie wliczamy w kategorie budownictwo i nieruchomości" .. Jednak podobnie jak my Cormedia wlicza te witryny do zasięgu swojej sieci Budownictwo Online (załącznik - wyniki badań Megapanel). My również nie wliczamy witryn związanych z rolnictwem czy tematyką kobiecą do kategorii budownictwo i nieruchomości, ale podobnie jak Cormedia wliczamy je do zasięgu sieci budowlanej, w której jak już podkreślałam mamy pakiety umożliwiające dotarcie do szerszego grona odbiorców. Nie rozumiem więc z czego wynika krytyka skierowana pod naszym adresem, skoro Cormedia postępuje dokładnie w ten sam sposób.

- Anna Kaczmarska