IBM najbardziej znaną marką informatyczną w Europie

Najlepiej rozpoznawalną informatyczną marką w Europie jest według badania „European Trusted Brands 2002” IBM, drugie miejsce zajął Compaq.

W jedenastu krajach Europy, w tym w Polsce, respondenci jako najbardziej znaną markę informatyczną wskazywali IBM, Compaq miał przewagę w 5 krajach. IBM wskazywano najczęściej m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Rosji i Finlandii. Compaq okazał się najpopularniejszą marką informatyczną w Belgii, Holandii, Portugalii, Szwecji i Szwajcarii. W Niemczech, Czechach i Wielkiej Brytanii najwięcej głosów otrzymały natomiast odpowiednio Siemens, Intel i Dell. Tegoroczne badania marki „European Trusted Brands” przeprowadzone przez Riders Digest objęły 32 tys. osób z grona czytelników pisma w 18 krajach Europy. Ankieta obejmowała 30 kategorii produktów, 21 wspólnych dla całej Europy i 9 wybranych w każdym kraju. Respondenci oceniali w skali 1 do 5 marki według kryteriów jakości, wartości, wizerunku, zrozumienia dla potrzeb konsumenta i chęci zakupu produktu danej marki.

Wśród marek do których mają największe zaufanie, konsumenci z Polski wskazywali, obok np. Wedla, PKO BP i LOT-u, także Nokię, Sony oraz Onet.pl. W próbce ogólnoeuropejskiej wygrywały m.in. Nokia, Visa, Sony i Canon.