IAB ustanawia nowe standardy

IAB ogłosiło wczoraj wytyczne dotyczące pomiaru oglądalności reklam w RIA (Rich Internet Application - bogata aplikacja internetowa) oraz raport na temat interaktywnych reklam w grach online.

Zdefiniowanie sposobu, w jaki zmierzyć oglądalność reklam w RIA, od dawna stanowiło wyzwanie dla Interactive Advertising Bureau. W opracowanym dokumencie przyjęto założenie, że środowiska RIA to takie, które są zbudowane w technologii AJAX, JSON oraz Microsoft Silverlight.

Ogłoszony projekt stanowi uzupełnienie przyjętego przez IAB w 2004 r. dokumentu o standardach pomiaru oglądalności reklam w internecie oraz ogłoszonego w ubiegłym roku dokumentu o standardach dla reklam wideo.

Dokładne informacje na temat regulacji IAB można przeczytać tutaj

W czwartek grupa robocza IAB zaprezentowała również raport o reklamach w grach online. W dokumencie znajdują się ogólne informacje o współczesnym przemyśle gier internetowych oraz definicje niektórych terminów. Dokładne wytyczne, m.in. jak mierzyć pomiar oglądalności reklam w grach, mają zostać zaprezentowane w przyszłości.

- W naszym raporcie chcieliśmy przedstawić, że gry online mają potencjał reklamowy, który mogą wykorzystać reklamodawcy- mówi Sheryl Draizen, menedżer generalny IAB.

Źródło: ClickZ