IAB: reklama online prześcignie radio?

Według najnowszych danych brytyjskiego IAB (Interactive Advertising Bureau), tamtejszy rynek reklamy online osiągnął w pierwszej połowie 2004 poziom 266,8 mln funtów. Jeśli tempo wzrostu się utrzyma, wydatki w Internecie będą wyższe od środków przeznaczanych na reklamy w rozgłośniach radiowych. W stosunku rocznym tamtejszy rynek zanotował wzrost o 76 proc., głównie dzięki wzmożonemu popytowi na reklamy przy wynikach wyszukiwania.

Brytyjskie IAB przewiduje, że wartość rynku reklamy online przekroczy w tym roku 500 mln funtów. Sprzyjające wiatry pozwolą osiągnąć, prognozowany wcześniej na 2007 r., cel ponad 600 mln funtów, co oznaczać będzie więcej pieniędzy od sumy, która trafiła do radia. Według, Radio Advertising Bureau, reklama radiowa wzrosła w podsumowanym okresie o 4,4 proc do 298 mln funtów.

We wrześniu informowaliśmy, że amerykański rynek reklamy zamknął pierwsze półrocze kwotą 4,6 mld USD, co oznacza wzrost niemal o 40 proc. W drugim kwartale br. wartość reklamy online osiągnęła w USA poziom 2,37 mld USD - wzrost o 42,7 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2003 roku.

Tegoroczny wzrost polskiego rynku reklamy internetowej CR Media Consulting szacuje na 56 proc. do 75 mln zł. Za rok jego wartość przekroczy 100 mln zł. Prognozy CR Media zakładają, że w 2006 r. wydatki na reklamę w polskim internecie wyniosą 125 mln zł.

Lipcowy raport Jupiter Research przewiduje, że w 2009 roku przychody z tytułu e-reklamy mają wynieść 16,1 mld USD, za cztery lata wydatki na promocję w internecie przewyższą wydatki na reklamę w czasopismach.