IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł

Interactive Advertising Bureau (IAB) Polska zaprezentowało raport "Internet 2007. Polska, Europa, Świat", a także wyniki badania wydatków na reklamę internetową "IAB AdEx 2007" przeprowadzonego wspólnie z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers.

IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł
Jak wynika z badań, wartość całego polskiego rynku reklamy w Internecie osiągnęła w 2007 roku 743 mln złotych. Tym samym wydatki reklamodawców na e-reklamę przewyższyły wartość budżetów reklamowych przeznaczonych na radio.

Nadal najpopularniejszą formą reklamy internetowej jest reklama graficzna (display), jednak eksperci prognozują, że motorem rozwoju e-reklamy będą działania reklamowe w wyszukiwarkach. Raport podaje, że na reklamę w wyszukiwarkach w 2007 roku wydano 146,3 mln zł, czyli 19,7% wydatków na reklamę. IAB Polska estymuje, że w 2008 wydatki na e-reklamę wzrosną o 35% i przewyższą fundusze przeznaczane na reklamę typu outdoor.

IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł

Źródło: "Wydatki na reklamę internetową" - prezentacja Jarosława Sobolewskiego na konferencję "SEM 2008", organizowaną przez Internet Standard.

Raport strategiczny IAB Polska podsumowujący wydarzenia w branży internetowej w 2007 r. to jedna z najbardziej wyczekiwanych analiz roku. W tegorocznej edycji znalazły się wyniki pionierskiego badania AdEx 2007 (przeprowadzonego wspólnie przez IAB Polska oraz firmę doradczą PricewaterhouseCoopers) dotyczącego wydatków na reklamę internetową w 2007 roku. Wartość tego rynku wyniosła 743 mln zł i tym samym Internet uzyskał 8,7% udziału w całym rynku reklamowym w Polsce. Internet pokonał w tej kategorii radio, którego udział wyniósł 8,2%.

"To już 5. edycja raportu, który w opinii wielu ekspertów z branży nowych mediów stał się standardem rynkowym. Dla wielu marketerów to podstawowe źródło informacji o internecie. Jesteśmy dumni, że w tym wydaniu publikujemy rewelacyjne dane dotyczące wydatków na reklamę internetową z pionierskiego badania AdEx 2007 przeprowadzonego we współpracy z PricewaterhouseCoopers" - mówi Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska - "Potwierdziły się opinie ekspertów mówiące o tym, że w 2007 roku Internet zdobędzie większy udział w rynku reklamy niż radio. Jesteśmy pełni optymizmu co do dalszego rozwoju Internetu w naszym kraju".

IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł

Źródło: "Wydatki na reklamę internetową" - prezentacja Jarosława Sobolewskiego na konferencję "SEM 2008", organizowaną przez Internet Standard.