Hoopla.pl: nie zatrudniamy już programistów
- Artur Małek,
- 18.08.2008, godz. 19:37
Sklep internetowy Hoopla.pl powierzył rozwój i utrzymanie internetowej platformy sprzedażowej agencji K2 Internet. Strategiczna współpraca z K2 wyeliminowała problemy z rotacją programistów i opóźnienia we wprowadzaniu nowych funkcji sklepu.
Jedną z najpoważniejszych korzyści nawiązania przez Hoopla.pl współpracy z K2 jest wprowadzenie przewidywalności w dziedzinie planowania i dostarczania nowych funkcjonalności serwisu.
"Jesteśmy firmą handlową. Outsourcing prac rozwojowych i utrzymania platformy sprzedażowej pozwala nam skupić się na biznesie: poprawie konkurencyjności, jakości obsługi klientów i rentowności. Nie zatrudniamy już programistów - nie musimy się martwić o dokumentację, zapewnienie im ścieżki kariery i wyzwań zawodowych. Odpowiedzialność za ten obszar wzięła na siebie firma K2 i sytuacja ta bardzo nam odpowiada" - podkreśla Przemysław Szydłowski, wiceprezes Hoopla.pl
K2 wdrożyło na potrzeby Hoopla.pl platformę Microsoft Commerce Server, co (jak podaje K2) było pierwszym przeprowadzonym od początku produkcyjnym wdrożeniem najnowszej wersji tej platformy w Polsce. Do integracji z systemem ERP Hoopla.pl oraz zewnętrznymi systemami dostawców została wykorzystana platforma integracyjna Microsoft BizTalk Server 2006. Całość systemu utrzymywana jest w środowisku hostingowym K2, gdzie specjaliści K2 mogą zagwarantować najwyższy możliwy poziom usług i na bieżąco dbać o utrzymanie wysokiej dostępności serwisu.
Według raportu Internet Standard E-commerce 2007, sklep internetowy Hoopla.pl był w zeszłym roku szóstym największym sklepem w branży e-commerce w Polsce. Hoopla.pl wyprzedziło w 2007 roku nawet Empik.com.