Hoopla.pl na giełdzie w drugim półroczu

Spółka Hoopla.pl S.A., właściciel jednego z najpopularniejszych, polskich sklepów internetowych, planuje debiut giełdowy w drugim półroczu tego roku. Hoopla.pl będzie pierwszym polskim sklepem internetowym, notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Jak mówi Krzysztof Boufał, wiceprezes zarządu Hoopla.pl: -- Bardzo dynamiczny wzrost naszych obrotów, coraz lepszy dostęp do internetu oraz ogólne pozytywne tendencje rynkowe w postaci błyskawicznego wzrostu wartości polskiego rynku e-commerce, szacowanego przez Internet Advertising Bureau Polska na 5 mld złotych w 2006 roku, pozwala bardzo pozytywnie podchodzić do naszego debiutu giełdowego.

Jak dodaje członek zarządu spółki, Przemysław Szydłowski: -- W ofercie publicznej będą sprzedawane już istniejące akcje oraz akcje nowej emisji, dzięki którym do spółki wpłynie nowy kapitał. Zamierzamy go wykorzystać do poszerzenia asortymentu, wdrożenia nowych systemów informatycznych usprawniających marketing, sprzedaż oraz obsługę klientów. Planujemy również dokonywać akwizycji dobrze prosperujących innych biznesów internetowych, tworząc grupę e-commerce.

Zdaniem Romana Lubomskiego, wiceprezesa zarządu Hoopla.pl S.A. i dyrektora finansowego, prawdopodobnym terminem debiutu Hoopla.pl S.A. na giełdzie jest przełom trzeciego i czwartego kwartału tego roku. -- W tej chwili nie podajemy żadnych szczegółów planowanej publicznej oferty sprzedaży akcji -- mówi Lubomski.

Spółka Hoopla.pl S.A. została założona pod koniec 2004 przez dwóch aktualnych członków zarządu - Krzysztofa Boufała i Przemysława Szydłowskiego. Głównym inwestorem spółki Hoopla.pl jest fundusz venture capital MCI Management S.A., który jest w posiadaniu 74% akcji spółki i do tej pory zainwestował w nią 0,8 mln złotych. Należący do spółki sklep zajmuje się sprzedażą urządzeń domowych (AGD), sprzętu elektronicznego (RTV) i armatury przez internet. Jego obroty kształtują się na poziomie 27 mln PLN rocznie.

tekst: Konrad Szlendak