Holendrzy idą w górę

Najważniejsze holenderskie agencje reklamy internetowej oczekują poprawy wyników po słabym początku roku.

Internetowy magazyn Emerce rozmawiał z Doubleclick, NetPlus (którego właścicielem jest niemiecki AdLink), 24/7 Media, (poprzednio MediaNet) oraz WebAds. Przedstawiciele wszystkich tych agencji poinformowali o wyraźnym wzroście zamówień w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Powstrzymali się jednak od przytaczania konkretnych liczb i prognoz co do reszty roku.

NetPlus stwierdził, że jego przychody w maju były o 70% wyższe niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym. 24/7 Media oczekuje 15-proc. wzrostu przychodów w 2001 r. w stosunku do roku ubiegłego

Za obecny wzrost odpowiedzialni są tradycyjni reklamodawcy, a nie dotcomy. Są to m.in. elektrownie, instytucje finansowe oraz producenci sprzętu gospodarstwa domowego.

<i>Źródło: Europemedia.net</i>