Hitwise zbada Hollywood

Hollywood zamierza korzystać z rozwiązań firmy Hitwise, nowego gracza na amerykańskim rynku rozwiązań umożliwiających monitorowanie ruchu na witrynach internetowych. Codzienne raporty oglądalności stron mają ułatwić prognozy co do popularności danego filmu.

Większość dostawców oprogramowania monitorującego ruch na stronach poświęconych amerykańskim filmom udostępnia dane dotyczące oglądalności w raportach miesięcznych. Producenci z Hollywoodu twierdzą, że dane przychodzą zdecydowanie za późno. Tym samym postanowili skorzystać z rozwiązania firmy Hitwise, która dostarcza informacje o oglądalności codziennie.

Zdaniem amerykańskich producentów filmowych, codzienne raporty pozwolą ustalić, jak duża będzie sprzedaż biletów na dany film w pierwszych tygodniach po jego premierze. Jak wynika z analiz działów marketingu, ilość internautów, odwiedzających witryny poświęcone filmowi, można przełożyć na ilość osób, które zechcą pójść do kina. Duży wpływ na sukces oglądalności danego filmu ma jego promocja w Internecie. Za przykład producenci podają "Blair Witch Project", będący niewątpliwym osiągnięciem sieciowego marketingu, dzięki któremu udało się zdobyć 140 mln USD ze sprzedaży biletów.

Zadaniem Hitwise będzie również dostarczenie informacji o tym, ilu oglądających filmowe witryny odwiedziło strony komercyjne dotyczące sprzedaży m.in. gadżetów związanych z tematyką filmu.