Hitwise: wzrost wizyt na stronach finansowych

Kryzys gospodarczy przyniósł wiele zawirowań na światowych giełdach papierów wartościowych. Niepewna sytuacja Amerykańskich inwestorów, którzy poszukują informacji na temat finansów, sprzyja wzrostowi unikalnych odwiedzin na stronach poświęconych giełdzie.

W lutym 2009 r. w kategorii stron "Giełda i Finanse" odnotowano 19 proc. wzrost wizyt w porównaniu do analogicznego okresu w 2008 r. Stanowią one - w Stanach Zjednoczonych - 1,11 proc. wszystkich wizyt w internecie. Średni czas spędzony na tych stronach wyniósł 11 minut i 24 sekundy - wynika z raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą Hitwise.

"Ostatnie spadki na Dow Jones Industrial spowodowały, że konsumenci coraz częściej monitorują witryny z informacjami finansowymi i giełdowymi" - powiedziała Heather Dougherty, dyrektor badań z Hitwise. "Istnieje silna potrzeba ciągłej informacji, szczególnie w niepewnej sytuacji gospodarczej, która sprzyja komunikowaniu między inwestorami. Konsumenci poszukują porad, które pomogą przetrwać panującą burzę" - dodaje Heather Dougherty.

"Yahoo Finance" najczęściej odwiedzaną stroną finansową

"Yahoo Finance" - w kategorii "Giełda i Finanse" w lutym 2009 r. była najczęściej odwiedzaną stroną, co stanowi 22,21 proc. wszystkich odwiedzin. MSN Money zdobyła drugą pozycję z 7,32 proc. liczby odwiedzin, na trzecim miejscy znalazła się CNN Money z 7,16 proc.

W kategorii finanse najpopularniejszymi słowami-kluczami (tagi) były: "waluty", "ceny złota", "cena złota", "kursy walut" i "złoto" - podaje w raporcie Hitwise.

Źródło: marketingcharts.com; hitwise.com