Hipochondryk w Sieci

Grupa osób, które narzeka na swoje zdrowie i szuka pokrzepienia w internetowych testach diagnostycznych czy poradach lekarskich, wynosi 100 mln osób – wynika z badania przeprowadzonego przez Harris Interactive. W porównaniu z ubiegłym rokiem sieciowych hipochondryków jest więcej o 3 mln osób.

Harris Interactive określił tę grupę internautów cyberchondrykami. Okazuje się, że wśród tej społeczności dominują ludzie młodzi. Aż 82% osób ma od 18 do 29 lat, z czego ponad cztery piąte to ludzie ze średnim bądź wyższym wykształceniem. 77% cyberchondryków pochodzi z domostw, w których dochody wynoszą przeciętnie powyżej 75 tys. USD.

Cyberchondrycy przeszukują Sieć, by znaleźć kompleksowe informacje dotyczące zdrowia. Ze szczególnym upodobaniem wykonują internetowe testy sprawdzające ich kondycję fizyczną i psychiczną, sposób odżywiania itp. Statystyczny cyberchondryk szuka takich informacji trzy razy w miesiącu.

Większość medycznych porad i wskazówek odnajdywana jest za pomocą wyszukiwarek. Cyberchondrycy sprawdzają również portale pod kątem zasobności w tego typu informacje. Jedynie 12% osób bez wcześniejszego przeszukiwania zasobów Sieci odwiedza serwisy poświęcone zagadnieniom zdrowotnym.

Największym zaufaniem i popularnością cieszą się strony rządowych i akademickich organizacji związanych ze zdrowiem.

Reklama internetowa firm farmaceutycznych czy samych serwisów o tematyce medycznej powinna przede wszystkim obejmować sponsorowane odnośniki w wyszukiwarkach internetowych – wskazała Seana Mulcahy z serwisu OnlineSpin. Inną możliwością pozyskania uwagi cyberchondryków jest umieszczenie banerów reklamowych na stronach portali.