Helix Ventures Partners może zainwestować nawet kilkanaście milionów we Frisco.pl

Jest to fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management. Objął on udziały we Frisco.pl prowadzącej internetowy sklep z artykułami spożywczymi.

MCI Management podpisał umowę, na podstawie której nabędzie mniejszościowy pakiet udziałów, z opcją nabycia pakietu większościowego, w spółce Frisco.pl. Przedstawiciele funduszu nie ujawniają na razie szczegółów inwestycji. Mówi się, że pakiet kosztował kilka milionów złotych, a docelowo zaangażowanie grupy giełdowej we Frisco.pl może sięgnąć kilkunastu milionów złotych.

Frisco.pl działa od 2006 r. Firma ma własne centrum logistyczne na warszawskiej Pradze. Obecnie jego moce wykorzystywane są w ledwie 20 proc. "To nasza kluczowa przewaga konkurencyjna" - podkreśla Witold Ferenc, prezes Frisco.pl. Obecnie w bazie spółka ma 54 tys. klientów, z których ok. 5400 regularnie dokonuje zakupów. Mogą to robić w Warszawie i okolicach. Sklep chce być też obecny w innych dużych miastach w Polsce.

Witold Ferenc deklaruje, że Frisco.pl będzie poszerzało ofertę produktową m.in. korzystając z efektów synergii z innymi e-sklepami z grupy MCI Management. Nie wyklucza też przejęć. Spółka chce też zmienić nieco swoją miejsce rynkowe. Do tej pory Frisco.pl pozycjonowało się jako delikatesy internetowe, teraz chce być bardziej hipermarketem.

Jak widać, wśród inwestorów rośnie popularność internetowych delikatesów. Wcześniej doszło do przejęcia przez a.pl innego sklepu internetowego z artykułami spożywczymi - fresh24.pl. Przypomnijmy, A.pl Internet - właściciel delikatesów internetowych A.pl - oraz spółka Fresh24.pl zawarły umowę, w wyniku której skonsolidują siły sprzedażowe na warszawskim rynku. Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie akcje A.pl Internet o wartości ponad 3 mln zł.