Handlowe poniedziałki online czyli przedłużenie hipermarketu

Kupowanie w internecie podlega pewnym prawidłowościom. Produkty najlepiej sprzedają się w porze obiadowej, po południu do godziny trzeciej i późnym wieczorem, przede wszystkim w dni robocze. Analitycy dostrzegli też, że niektóre dni tygodnia są lepsze, inne gorsze. Przed nadchodzącą gorączką zakupów świątecznych, to cenne dane dla marketerów.

Według amerykańskich prognoz internauci wydadzą w tym roku 20-30% więcej pieniędzy na przedświąteczne zakupy online. Najwięcej prawdopodobnie w poniedziałek, 12 grudnia.

Raport BURTS! przyniósł informacje z ankiety ponad 6 tys. użytkowników sieci. Okazuje się, że 50% respondentów zamierza wydać mniej więcej tyle samo, co w ubiegłym roku, jedynie 5,6% mniej, ale aż 44,3% więcej niż przed ubiegłymi świętami.

Atlas, czyli dział analiz firmy aQuantitive opublikował badania, z których wynika, że najgorętsze zakupy będą się dokonywać do około 19 grudnia. Po tym czasie internauci tracą pewność, że zakupy zdążą dojść na czas.

W poniedziałki towar w internetowych sklepach sprzedaje się najlepiej. Eksperci Atlas uznali, że wpływ na to ma gorączka zakupowa, jaka łapie internautów w weekendy, w czasie załatwiania sprawunków w hipermarketach.