Handel kwitnie

Według raportu Shop.org i Boston Consulting Group obroty w elektronicznym handlu detalicznym w USA osiągną w 2001 r. 65 mld USD.

Z opublikowanego w maju 2001 r. badania "Sytuacja w handlu detalicznym online" wynika, że obroty w nim na terenie USA wzrosną w 2001 r. o 45%. Pomimo kryzysu e-commerce w 2000 r., sprzedawcom internetowym udało się zredukować straty operacyjne. W 2000 r. wyniosły one 5,6 mld USD; zredukowane je z 19% sumy przychodów w 1999 r. do 13% tej sumy w 2000 r. Obecnie rentownością na poziomie operacyjnym może pochwalić się 72% firm sprzedających wysyłkowo towary z katalogów, 43% firm mających także sklepy tradycyjne i 27% sklepów czysto internetowych.

„Firmy, które mają własne sklepy internetowe, których udział w obrocie całej firmy zbliża się do 10% - będą musiały podjąć kroki zmierzające do lepszej kontroli swoich kanałów dystrybucji. Natomiast firmy bazujące tylko na Internecie muszą precyzyjnie dobierać towary dla nisz rynkowych lub nawiązywać takie kontakty partnerskie, które pozwolą im zrekompensować wyższe koszty działania i mniejszą popularność ich marek” - powiedział Michael Silverstein z Boston Consulting Group.

W branży turystycznej, która w 2000 r. z miała największy udział w sprzedaży online (13,8 mld USD), obroty do końca roku zwiększą się jeszcze o 50%. W miarę dojrzewania rynku sprzedaż online produktów cieszących się największą popularnością, jak książki oraz sprzęt komputerowy i oprogramowanie, zwiększy się odpowiednio o 25 i 15% i ustabilizuje.

<i>Źródło: BCGr</i>