Hachette stawia na internet i multimedia

Jeden z największych europejskich wydawców, Hachette Filipacchi uruchomił dziś francuskojęzyczną internetową telewizję rozrywkową we współpracy z portalem Yahoo.fr.

Jak donosi Krzysztof Urbanowicz, autor bloga Media Café za Le Figaro, inwestycja kosztowała Hachette 1,5 mln euro. - Oznacza to, że wylansowanie stacji telewizyjnej w internecie jest dziesięć razy tańsze od klasycznej stacji jak np. TNT - pisze Urbański. Serwis o nazwie Public TV ma prawdziwą ramówkę, profesjonalne studio, sprzęt i ekipę.

Hachette planuje, że w 2010 roku 10% jego przychodów będzie generowane przez internet, co chce osiągnąć przez sprzedaż elektronicznych wydań tradycyjnych magazynów i reklam online.

Jak informuje Krzysztof Urbanowicz, Hachette nie ma planów wydawania nowych pism w tym roku. W wywiadzie dla Press News, cytowanym przez AFP, Anne-Marie Couderc, zastępczyni dyrektora generalnego grupy Hachette Filipacchi Médias i dyrektor generalny prasy magazynowej Hachette we Francji powiedziała, że priorytetem nr 1 dla grupy jest teraz internet.

W Polsce Hachette wydaje takie magazyny jak: Elle, Elle Decoration, Film i Samo Zdrowie.

***

O polityce Yahoo wobec multimediów: Yahoo niespójne w kwestii multimediów