Grzechy Google

Google, wyszukiwarka pewna swej potęgi, skuteczna i przyjazna użytkownikom coraz bardziej zniechęca reklamodawców.

Google są postrzegane wśród marketerów jako niewrażliwe na uwagi i niechętne współpracy z agencjami reklamowymi. Spółka świetnie daje sobie radę bez partnerów w sprzedaży swoich marketingowych usług, a skądinąd wiadomo, że nadmierna samodzielność nie daje agencjom szansy zarobku.

To nie jedyny grzech wyszukiwarki. W porównaniu do ubiegłego roku w zestawieniu Jacka Myersa spółka Google spadła na 18 miejsce z 11 w rankingu uwzględniającym dostępność i szybkość odpowiedzi na zapytania.

Google bardziej niż inne firmy polega na zautomatyzowanym systemie składania zamówień. To sposób na oszczędności, jednak nie każdy lubi zdepersonalizowaną formę kontaktów. Serwisy z miłą i profesjonalną obsługą mogą liczyć na większą przychylność reklamodawców. Na tej cesze wygrywa z Google m.in. Yahoo czy AOL.