Gry online – żyła złota

Według raportu "The Themis Group", po raz pierwszy w historii, wartość przychodów gier typu MMO przekroczy w przyszłym roku miliard dolarów.

Wirtualne światy takich gier jak Ultima Online, EverQuest, Dark Age of Camelot, Sims Online czy Final Fantasy XI, przyniosą wydawcom ponad 1,3 miliarda dolarów. Lwia cześć przychodów będzie pochodzić z abonamentów, zaś reszta - m.in. z reklamy. Rosnąć będzie również wartość przychodów osiąganych z obrotu wirtualnymi dobrami i przedmiotami z gier. Do 2008 roku wartość przychodów generowanych przez wirtualne światy ma, zdaniem analityków, osiągnąć 4 mld USD!

Większość przychodów będzie generowana w Azji, w krajach, w których sieciowe granie jest już niezwykle popularne (np. Korea Południowa). Raport zapowiada też niezwykle dynamiczny rozwój gier MMO w Chinach i na Tajwanie. Na wzrost zainteresowania grami tego typu na pewno wpłyną też zapowiadane na ten rok nowe, interesujące gry - m.in. World of Warcraft, Middle Earth Online, Matrix Online i EverQuest 2. Ponadto Sony, Microsoft, EA i Sega planują również uruchomienie kilku portali, na których sieciowi gracze będą mogli współzawodniczyć w różnorodnych rozgrywkach sportowych.