Gruper chwali się, że jego klienci oszczędzili 100 milionów złotych

Dzisiaj (15 września) suma wszystkich oszczędności klientów portalu zakupów grupowych Gruper.pl osiągnęła właśnie taki poziom. Bazując na danych za rok ubiegły, przychody tego serwisu w roku 2011 można już szacować na prawie 27 mln zł.

Gruper chwali się, że jego klienci oszczędzili 100 milionów złotych

3,2 mln polskich internautów było - wg badań PBI - w 2010 roku użytkownikami portali zakupów grupowych. Polska jest aktualnie piątym co do wielkości rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej.

Jak szacują założyciele portalu, w tym roku obroty Grupera sięgną 60 mln zł. W zeszłym wyniosły 4 mln zł przy 100 tys. sprzedanych kuponów. W czerwcu br. - działający od kwietnia 2010 r. - Gruper miał 1,2 miliona użytkowników. Do 15 września serwis sprzedał ponad 670 tys. kuponów rabatowych. Zasięg działania serwisu Gruper obejmuje ponad 50 miast w Polsce, z czego do 30 z nich serwis emituje regularną ofertę.

"Gdyby każdy z naszych klientów wrzucał zaoszczędzoną dzięki Gruper.pl kwotę do skarbonki lub wpłacał na jedno konto, moglibyśmy wspólnie wybudować basen olimpijski lub umożliwić zorganizowanie mistrzostw świata w Zakopanem w 2017 roku" - mówi Tomasz Dalach, Prezes Zarządu i współzałożyciel serwisu Gruper.pl.

Z Gruperem chętnie współpracują przedsiębiorcy, którzy chcą wypromować markę, zaproponować nowe usługi lub znacząco rozszerzyć bazę klientów. Wg danych przedstawicieli serwisu, średnio co miesiąc współpracą zainteresowanych jest 1300 firm. Gruper rozwija też ofertę turystyczną. "Już w tej chwili co druga propozycja właścicieli obiektów wypoczynkowych i touroperatorów proponowana za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych pochodzi właśnie z portalu Gruper.pl" - przekonują jego właściciele.

3,3 mld euro osiągnęła w 2010 roku wartość handlu internetowego w Polsce. Według prognoz, wysoki potencjał handlu internetowegow Polsce oraz wzrost liczby osób korzystających z Internetu może podwoić wartość rynku e-commerce do 2015 r.

"Nasz model biznesowy opiera się przede wszystkim na budowaniu bazy zadowolonych i stale powracających klientów" - tłumaczy Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i członek zarządu serwisu Gruper.pl. "Dla międzynarodowych graczy, dysponujących olbrzymim budżetem marketingowym lub korzystających z bazy użytkowników zbudowanej w serwisie innego typu, wygenerowanie ruchu na stronie nie jest problemem. Trudniej jest im zachęcić użytkowników do stałej aktywności. Według naszych szacunków, skala zakupów na Gruperze jest średnio o kilkaset procent wyższa niż na innych portalach na rynku" - dodaje.

Jak wynika z badań PBI, w 2010 roku użytkownikami portali zakupów grupowych było 3,2 mln polskich internautów.Polska jest aktualnie piątym co do wielkości rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej. W 2010 roku wartość handlu internetowego w Polsce osiągnęła wartość 3,3 mld euro. Według prognoz, wysoki potencjał handlu internetowegow Polsce oraz wzrost liczby osób korzystających z Internetu może podwoić wartość rynku e-commerce do 2015 r.