Grupa e-budownictwo.pl odchodzi z sieci IDMnet

Grupa e-budownictwo.pl, właściciel stron forumbudowlane.pl czy e-mieszkanie.pl, nie przedłużyła umowy z siecią reklamową IDMnet.

Grupa e-budownictwo.pl odchodzi z sieci IDMnet
Obok istniejącego już działu sprzedaży bezpośredniej, Grupa e-budownictwo zbudowała własny dział sprzedaży agencyjnej. Za tę działkę w Grupie jeszcze do końca roku odpowiedzialna jest sieć IDMnet, z którą jednak nie przedłużono umowy.

"Dzięki wyłączeniu pośrednika możemy precyzyjnie przedstawiać możliwości reklamowe naszych witryn oraz w całości wykorzystywać potencjał finansowy klienta" - powiedział Remigiusz Łagodzki, Business Development Director.

Remigiusz Łagodzki odpowiedzialny jest za rozwój działów sprzedaży oraz rozbudowę oferty reklamowej w Grupie.

Po odejściu Grupy e-budownictwo.pl, tematyczna sieć IDMnetu - Budowia - skurczyła się o 11 serwisów budowlanych. Łączny zasięg serwisów, które zabrała Grupa to ok. 530 tys. real users oraz odsłony w liczbie 4,5 mln - wynika z najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius.

Prawie połowę z tych odsłon wygenerował serwis e-mieszkanie.pl, z kolei największe pod względem zasięgu w serwisach Grupy było forumbudowlane.pl.

- Umowa pomiędzy IDMnet i Grupą e-budownictwo.pl nadal obowiązuje i nie otrzymaliśmy jej wypowiedzenia. Serwisy Grupy e-budownictwo.pl stanowią, zaledwie 1,6 % zasięgu sieci Budowia (pod względem realnych użytkowników), więc w przypadku rozwiązania współpracy zasięg naszej sieci nie zmniejszy się w znaczący sposób - mówi Kinga Szydzińska, PR manager ds. projektów internetowych Grupa ZPR.

Zasięg Budowii razem z witrynami Grupy e-budownictwo wynosi 4 940 268.

Trzy największe obecnie serwisy w kategorii budowlanej IDMnetu to: MuratorDom (ok. 1 mln ru), Urzadzamy.pl (ok. 300 tys.) i dom.pl (ok. 300 tys.). Warto dodać, że dwa pierwsze należą do Wydawnictwa Muator będącego siostrzaną spółką dla IDMnet - obie spółki wchodzą w skład ZPR S.A.

Emisja prywatna

Kolejnym krokiem na drodze rozwoju spółki jest emisja prywatna, w której już zebrano 600 000 zł. Według założeń, emisja powinna osiągnąć wartość 1 mln zł. Pozyskane środki spółka przeznaczy na inwestycje w systemy informatyczne, tworzenie bądź akwizycję kolejnych portali.

"Przez ostatnie półtora roku prowadzone były rozmowy dotyczące współpracy oraz połączenia się ze znaczącymi graczami na rynku, niestety nie porozumieliśmy się. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma inwestorami prywatnymi. Nie wykluczamy również sfinalizowania umowy inwestycyjnej z Luksemburskim Funduszem Inwestycyjny" - powiedział Przemysław Kalicki, prezes zarządu Grupy e-budownictwo.

Do końca roku wszystkie portale należące do Grupy zostaną uruchomione na nowej platformie technologicznej. Zmieni się także szata graficzna, dodane zostaną dodatkowe funkcjonalności.

Dodatkowo powstanie nowy serwis TV (który skupi filmy pochodzące ze wszystkich stron Grupy) oraz witryny o tematyce ogrodowej: e-ogrodek.pl, forumogrodowe.pl (stworzone na wzór funkcjonującego od 9 lat forumbudowlane.pl) a także platforma e-projekty.pl, a w niej około 10 000 projektów domów jednorodzinnych.