Grupa Onet: przychody mają rosnąć wraz z 40 proc. wzrostem rynku

Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl, przewiduje, że rynek reklamy internetowej w Polsce będzie w najbliższych latach rosnąć o około 40 proc. rocznie. Wraz z rynkiem mają tez rosnąć przychody Grupy Onet.

W całym 2007 roku przychody gotówkowe Grupy Onet wzrosły o 35 proc. i osiągnęły poziom 136 mln. "Także w tym roku spodziewamy się utrzymania tej tendencji i wzrostu o około 40 proc." powiedział PAP Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl.

Słowa Łukasza Wejcherta mają potwierdzenie w najnowszych wynikach finansowych Grupy. Po pierwszym półroczu 2008 r. przychody gotówkowe Grupy Onet.pl wzrosły o 43 proc. do 85 mln zł. Według Łukasza Wejcherta, dynamiczny wzrost reklamy internetowej (z której pochodzi dominująca część przychodów Grupy) będzie wynikał m.in z większej dostępności internetu w Polsce. Grupa Onet.pl widzi także możliwość rozwoju poprzez wortale, czyli serwisy tematyczne.

Obecnie około 80 proc. przychodów Grupy Onet.pl (wchodzącej w skład Grupy kapitałowej TVN) pochodzi z reklam. Pozostałe 20 proc. jest generowane m.in przez handel elektroniczny, sprzedaż kontentu TVN, czy przychody od firm, które ogłaszają się w lokalizatorze internetowym Zumi.pl.

Według prezesa duży potencjał dalszej dywersyfikacji przychodów drzemie właśnie w lokalizatorze Zumi.pl, który po 16 miesiącach istnienia jest już rentowny na poziomie EBITDA. Zumi.pl ma obecnie już ponad 2 mln użytkowników miesięcznie.

Grupa Onet planuje również uruchomienie anglojęzycznej wersji wortalu randkowego sympatia.pl, który ma być oferowany za granicą.

Źródło: gpwinfostrefa.pl, serwis ekonomiczny PAP