Grupa Onet z zyskiem

W I kw. bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w Grupie Onet wyniosły 15,8 mln zł, wobec 15,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku (w wynikach uwzględniono przychody spółki DRQ Sp. z o.o.). O ponad połowę wzrosła wartość przychodów portalu Onet.pl.

Skonsolidowany zysk netto wyniósł 20,5 mln zł w pierwszych trzech miesiącach br. Dla porównania w I kwartale 2003 r. grupa zanotowała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 5,0 mln zł.

Na wysokość przychodów I kwartału istotny wpływ miał wzrost sprzedaży w spółce Onet.pl S.A. w ramach segmentu Internet i usługi informatyczne (portal Onet.pl). W porównaniu do I kwartału 2003 r. portal Onet.pl odnotował w pierwszych trzech miesiącach br. wzrost wartości przychodów o 56,2%. Przychody gotówkowe portalu Onet.pl wzrosły w I kwartale 2004 r. o 50,8% w stosunku do analogicznego okresu 2003 r.

Jak poinformowała spółka w raporcie finansowym, w I kwartale 2004 r. znacznie wzrosła popularność Onet.pl wśród reklamodawców. Ich liczba w marcu 2004 roku była o ponad 60% większa niż w analogicznym miesiącu 2003 r. Onet wygenerował ponad 1,6 miliarda odsłon w marcu br.

Według danych z badania Net Track realizowanego przez SMG/KRC, na koniec I kwartału 2004 r. ponad 5,6 miliona osób korzystających z Internetu w Polsce zadeklarowało, że w tym miesiącu odwiedziło Onet.pl. Stanowi to 77% wszystkich polskich internautów. W tym samym miesiącu z Wirtualnej Polski skorzystało 4,5 miliona internautów (61%), z Interii 3,2 miliona (44%), a z Gazety.pl 1,2 miliona (16%).