Grupa O2 zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych

Według informacji opublikowanych przez spółkę, debiut nastąpi w najbliższych tygodniach. Obecnie trwają badania rynku i negocjacje z potencjalnymi inwestorami.

Na razie spółka nie ujawnia jaki procent udziałów zostanie sprzedany w publicznej emisji i ile pieniędzy ma być przez to uzyskane. Dodatkowe informacje zostaną podane po opublikowaniu prospektu emisyjnego. Według szacunków autorów raportu Internet 2K12, przychody Grupy O2 w roku 2011 wyniosły ok. 47 mln zł.

W portfolio Grupy O2 znajduje się ponad 70 tytułów w tym pudelek.pl, kafeteria.pl oraz wrzuta.pl. Według badania PBI/Gemius Megapanel, grupa ta ma ponad 9,5 mln realnych użytkowników, którzy generują prawie 1 mld odsłon miesięcznie. Każdy z użytkowników spędza na stronach grupy średnio 2 godziny i 43 minuty w ciągu miesiąca.

Pozyskane z emisji publicznej środki zostaną przeznaczone na rozwój, w tym m.in. ekspansję na rynki lokalne. W I kwartale 2012 roku wystartował portal dla warszawiaków wawalove.pl. Planowane są kolejne portale skierowane do mieszkańców dużych miast w Polsce. Spółka planuje także rozwój w segmencie social media. Grupa O2.pl przejęła niedawno 30% udziałów w agencji social media Socializer. Mimo dotychczasowego skupienia na działaniach na Facebooku, planowana jest ekspansja w inne media społecznościowe.

Rozwijany ma też być w Grupie o2 segment mobilny, skierowany do posiadaczy tabletów i smartfonów. Również oferta wideo zostanie poddana rozbudowie. Spółka zapowiada także uruchomienie nowych portali i tytułów.