Grono.net z nową lokalną strategią

Czwórka inwestorów stara się przejąć władzę nad Grono.net. Stworzyli już strategię, która ma zapewnić serwisowi świetlaną przyszłość na lokalnym gruncie.

Ci, którzy już postawili krzyżyk na Grono.net, postąpili pochopnie. Odwołanie w marcu Roberta Rogacewicza z funkcji prezesa przez radę nadzorczą i powołanie na to stanowisko Szczepana Ostasza, to tylko początek zmian jakie zachodzą na serwisie.

Na piątkowym walnym zgromadzeniu wszyscy akcjonariusze zaakceptowali nowy plan rozwoju spółki. Jak podaje PB, serwis nie będzie konkurował z globalnym Facebookiem. Zamiast tego postawi na lokalność. Komentujący dla PB Waldemar Mierzejewski, członek rady nadzorczej Grono.net stwierdza, że serwisy lokalne "cechują się bowiem większą elastycznością rozwiązań komercyjnych, które w przypadku serwisów międzynarodowych muszą być wypadkową oczekiwań wielu rynków".

Firma postawi na wprowadzoną półtora roku temu, ale wcale nie promowaną, usługę zakupów grupowych i rozbudowę usług geolokalizacyjnych. Nie zapomni także o wykorzystaniu telefonów komórkowych swoich użytkowników.

Z informacji PB wynika, że Bogdan Wiśniewski (członek rady nadzorczej Grono.net), Piotr Kuśmierewicz (Bright Consulting), Michał Lorenc junior (dyrektor kreatywny w Blueberry Consulting) oraz Schmuel Chafets (związany z grupą inwestycyjną Giza) starają się przejąć kontrolę nad Gronem. Wymieniona czwórka tworzy podmiot, który właśnie odkupuje udziały w Open Ticket, firmie mającej kontrolę nad Dreamweb Holding, dysponującej blisko 56 proc. akcji Grono.net.

Czyżby Grono jednak nie miało opaść w otchłań nicości? Wygląda na to, że nie. Serwis radzi sobie coraz lepiej i w kwietniu tego roku odwiedziło go 1,8 mln użytkowników (za Megapanel PBI/Gemius). Jest to wzrost ruchu o 250 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Jak dowiedziałem się nieoficjalnie, od ok. 3 miesięcy serwis jest rentowny.

AKTUALIZACJA:

Grono.net z nową lokalną strategią
Kilka pytań do Michała Lorenca, dyrektora kreatywnyego w Blueberry Communication Group:

Artur Małek: Czyli to teraz Wy tworzycie strategie dla Grono.net?

Michał Lorenc: Na potrzeby Grono.net zostały powołane 2 zespoły: Team Managerski i Team Kreatywny. Wspólnie tworzą strategię dla spółki Grono.net. Jak rozumiem, Wy odnosi się do Blueberry? To sprostuję, że Team Kreatywny to nie są osoby z jednej agencji, co ciekawsze nie są to osoby wyłącznie z Polski. Niedługo, po sfinalizowaniu umów będę mógł zdradzić kto konkretnie tworzy oba zespoły.

Jaka jest rola Szczepana Ostasza, obecnego prezesa spółki, w nadawaniu kierunku serwisowi?

Szczepan Ostasz jest członkiem grupy menadżerskiej i prezesem spółki Grono. Jest on częścią zespołu odpowiedzialnego za rozwój serwisu i strategię.

Jakie błędy popełniły osoby, które dotychczas zarządzały Grono.net? Dlaczego serwis, mimo bardzo dobrego startu tracił na znaczeniu?

Nie zostaliśmy powołani do oceny poprzedników, aczkolwiek błędy są oczywiste i przyznajemy, że takowe się zdarzały w przeszłości. Wolimy mówić o tym co będzie się działo :)

Podobno zespół Grono.net przeprowadził się do siedziby Blueberry?

Tu dementi :) Jest to budynek "wielobiurowy". Mieści się tam również kilka innych firm. Głównie rachunek ekonomiczny :)

Aktualizacja: 13 lipca 2010 14:42

Dodałem krótki wywiad z Michałem Lorencem.