Granty dla projektów badawczych z zakresu internetu

Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej, firma Polskie Badania Internetu oraz portal Gazeta.pl przyznały dwa granty naukowe dla najlepszych projektów badawczych w obszarze internetu, które wzięły udział w ogólnopolskim konkursie.

"Internet, środowisko edukacyjne, kapitał społeczny. Jak dobrze wykorzystywać media" - projekt przygotowany przez zespół z Katedry Psychologii Społecznej SWPS pod kierownictwem dr Kamila Henne oraz "Ekspansja słowa - analiza dynamiki rozpowszechniania się neologizmów leksykalnych i frazeologicznych oraz wzajemnych interakcji w społecznościach internautów" autorstwa zespołu z Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW kierowanego przez dr Michała B. Paradowskiego to dwa najlepsze projekty badawcze, które zwyciężyły w konkursie i otrzymały granty w wysokości 10 tys. zł. Do finału zakwalifikowało się sześć prac.

Nagrodę główną sfinansował portal Gazeta.pl, grant dla drugiej, równorzędnej nagrody ufundowała spółka Polskie Badania Internetu.

Wszystkie finałowe projekty są tak ciekawe i użyteczne, że powinny ubiegać się o finansowanie z innych źródeł. Chociaż w tej edycji konkursu Gazeta.pl nie może przyznać sześciu grantów, deklarujemy autorom pomoc w realizacji projektów - deklaruje Arkadiusz Kustra, kierownik zespołu badań i analiz w pionie Internet Agory.

W jury konkursu znaleźli się:

- prof. dr hab. Dariusz Doliński, przewodniczący Komitetu Nauk Psychologicznych PAN

- dr hab. Małgorzata Kossowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej

- Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet i członek zarządu Agory

- Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu Gazeta.pl (do października 2008 r.)

- dr Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu.

Dodatkowo finałowe projekty poddano ocenie internautów, a wyniki głosowania przedstawiono konkursowemu jury.

Żródło: http://press.gazeta.pl