Gra warta świeczki

Rynek gier online w Europie charakteryzuje się nadzwyczajnym wzrostem. Jak wynika z najnowszego raportu opracowanego przez Nielsen/NetRatings, w samym tylko styczniu br., niemal 6 mln Europejczyków gościło na stronach WWW oferujących gry online.

Oznacza to ponad dwukrotny wzrost zainteresowania tego typu rozrywką w stosunku do stycznia roku 2002, kiedy to serwisy takie odwiedziło 2,8 mln mieszkańców Starego Kontynentu.

Zdaniem analityków z Nielsen/NetRatings największym europejskim rynkiem gier są Niemcy, a tuż za nimi Francja. Z kolei w Holandii, największy w Europie (większy nawet niż w USA) odsetek mieszkańców oddaje się tego typu rozrywkom. Dynamiczny wzrost rynku gier online w Europie był możliwy dzięki znacznemu rozwojowi połączeń szerokopasmowych na przestrzeni ostatniego roku. We Francji i w Holandii, gdzie przyrost linii szerokopasmowych był największy, przybyło też najwięcej internetowych graczy.

Najwięcej czasu na gry online (około dwóch godzin miesięcznie) poświęcają Holendrzy. Dla porównania, statystyczny holenderski internauta na korzystanie z serwisów informacyjnych przeznacza przeciętnie 13 minut miesięcznie. Nic zatem dziwnego, że serwisom oferującym gry, z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się reklamodawcy.