Google zaoferuje własne narzędzie analityczne

Dziś jeszcze Google zaoferuje nową wersję systemu do analizy po nazwą Google Analytics. Za darmo otrzymają je reklamodawcy korzystający z programu AdWords. Rozwój tego narzędzia ma przywiązać do Google dotychczasowych klientów i przekonać do programu nowych. Ubocznym skutkiem wprowadzenia darmowych narzędzi analitycznych mogą być zmiany w ofercie firm badawczych, którzy podobne instrumenty oferują odpłatnie.

Google wróciła do analityk Urchin. Ich dotychczasowi użytkownicy mają uzyskać darmowy dostęp do narzędzia jeszcze dziś. Podobnie stanie się z partnerami Google z programu AdWords. Aplikacja ma być dostępna w 16 wersjach językowych.

Dotychczasowe narzędzie Urchina zostało wzbogacone o możliwość generowania raportów w zależności od profilu użytkownika. Inny raport otrzyma więc marketer, inny webmaster, a inny członek kadry zarządzającej.

By zachęcić osoby do zakładania konta AdWords, reklamodawcy otrzymają narzędzie za darmo, niezależnie od kwot wydawanych na słowa kluczowe.

Aplikacja jest zintegrowana z usługą AdWords na kilka sposobów. Użytkownicy mogą dotrzeć do informacji o stronie i do samej strony z poziomu jednego interfejsu. Dane dla każdego słowa kluczowego mogą być zestawiana osobno. Narzędzie pozwala też oszacować wysokość zwrotu z inwestycji w dane słowa.

Aby ułatwić użytkownikom korzystanie z aplikacji, Google wspiera ich z Centrum Obsługi, również poprzez sieć konsultantów. Spółka przeszkoliła też przedstawicieli swoich największych reklamodawców.