Google wraca do formy

Po ostatnich bardzo słabych miesiącach Google ponownie jest w formie. Z danych firmy comScore wynika, że w kwietniu wyszukiwarkowy gigant zanotował 19,6-procentowy wzrost liczby płatnych klików w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W lutym wzrost ten wyniósł zaledwie 3,1%, a w marcu spadł jeszcze bardziej - do 2,7%.

Douglas Anmuth, analityk firmy Lehman Brohters uważa, że kwietniowy wzrost oznacza, iż Google wrócił do formy i w najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się wzrostu wartości akcji tej firmy. Natychmiast po ogłoszeniu danych comScore'a akcje Google'a zdrożały o 15 dolarów i są obecnie sprzedawane za 583 dolary.

Anmuth przestrzega jednak przed zbytnim optymizmem - analityk zwraca uwagę, że dane comScore'a są jedynie szczątkowe, gdyż obejmują wyłącznie rynek amerykański. Nie wiadomo zatem, jak wyglądają rzeczywiste wyniki.

Na pewno jednak Google wypada dobrze na tle konkurencji. Nie dość, że zdominował rynek, to jego udziały w nim ciągle rosną. W kwietniu Yahoo zanotowało 4,4-procentowy spadek kliknięć na reklamy, a Microsoft stracił 9% kliknięć.