Google wprowadziło w USA reklamy AdSense wideo
- Piotr Zalewski,
- 22.02.2008, godz. 11:33
Google oficjalnie uruchomiło w USA program reklamowy AdSense for Video. Na razie dotyczy on dużych wydawców, którzy serwują co najmniej 1 mln plików wideo miesięcznie. AdSense for Video umożliwia zamieszczanie "nieintruzywnych" reklam tekstowych i reklam wideo w klipach wyświetlanych w oparciu o technologię flash.
Google nie zdecydowało się na reklamy odtwarzane przed lub po właściwym materiale wideo (tzw. pre i post video ads). W zamian oferuje wydawcom rozwiązanie, które nazwano InVideo Ads.
Działa to mniej więcej tak: W trakcie oglądania właściwego materiału wideo, na dole ekranu jest pokazywany pasek z reklamą. Gdy osobą oglądająca klip, kliknie w pasek, zostanie jej wyświetlony film reklamowy - ogląda więc reklamę na własne życzenie. W drugiej wersji programu, na dole klipu wideo wyświetlany jest pasek z reklamą tekstową, po kliknięciu na nią, w nowym okienku otwiera się strona reklamodawcy. Reklama wideo rozliczana jest z wydawcami w modelu CPM (za tysiąc odtworzeń danego klipu), reklama tekstowa - w CPC, czyli za każde kliknięcie.
Reklamy AdSense for video oferowane są dla wydawców, którzy korzystają z technologii flash. Reklamy tekstowe dobierane są kontekstowo, według tytułów i opisów filmów.O tym przy jakich filmach i w jakich sekcjach tematycznych wydawców mają się pojawiać reklamy wideo decyduje reklamodawca, korzystając ze zautomatyzowanych narzędzi Google.
Google wprowadziło także program dla wydawców, którzy nie mają materiałów wideo - "AdSense Video units"
Kalifornijska firma zapowiada, że program "AdSense for video" zostanie udostępniony niebawem wydawcom z krajów innych niż USA.
To jak prezentują się nowe formaty reklamowe można zobaczyć tutaj:http://www.google.com/ads/videoadsolutions/demos.html
Więcej informacji na stronie: http://www.google.com/ads/videoadsolutions/