Google wprowadzi reklamy wideo

Google wprowadzi niebawem reklamy wideo na wielu witrynach, na których obecnie posiada powierzchnię reklamową - pisze New York Times.

Google ogłosił komunikat o sprzedaży reklam wideo, na tydzień po tym jak America OnLine kupiła firmę Lighteningcast, która zamieszcza reklamy na 150 wiodących amerykańskich serwisach internetowych, takich jak nascar.com.

Jak podaje New York Times, reklamy wideo Google mają być zamieszczane na konwencjonalnych witrynach internetowych, nie zawierających treści audiowizualnych. Reklamę będzie symbolizować graficzna reprezentacja, żeby obejrzeć spot, trzeba będzie kliknąć na przycisk odtwarzania.

Inaczej jest w przypadku America OnLine, która skupia się na reklamach będących integralną częścią przekazów wideo.

Celem Google jest spopularyzowanie reklamy wideo wśród małych i średnich firm, które do tej pory nie korzystały z tej formy marketingowej. Oferta ma być tańsza od konkurencji, rozliczana tak jak program AdWords.

Więcej informacji: New York Times.

Aktualizacja: 23 maja 2006 14:21

Na oficjalnym blogu programu AdWords można zobaczyć, jak wygląda przykładowa reklama wideo.

Usługa na razie będzie dostępna dla reklamodawców z USA, Japonii i Kanady.