Google wciąż liderem

Bez zmian na amerykańskim rynku wyszukiwarek - na pierwszym miejscu znajduje się Google, którego udział wynosi obecnie 61,9 proc. - wynika z lipcowego badania przeprowadzonego przez comScore. W naszym kraju wyszukiwarkowy gigant zdobył w sierpniu zasięg na poziomie 96 proc, jak podaje ranking.pl.

Według badania comScore, wyszukiwarka Google posiadała w lipcu 61,9 proc. udziałów w amerykańskim rynku wyszukiwarek (w czerwcu było to 61,5 proc.). Drugie miejsce w zestawieniu należy do Yahoo, które straciło 0,4% i ma obecnie 20,5%. Kolejne miejsca zajęły odpowiednio Microsoft (8,9%), Ask (4,5%) oraz AOL (4,2%). W sumie obywatele USA przeprowadzili 11,8 mld wyszukiwań, co stanowi niewielki wzrost w stosunku do czerwca (o 0,2 proc.).

Zasięg jak i dynamika wyszukiwarki Google , jakie podaje comScore, nie są jeszcze tak niesamowite jak wynika to z innych statystyk. Ostatnio badacze Hitwise podali, że Google posiada już 70 proc. rynku wyszukiwarek w USA.

Najbardziej imponująco przedstawia się sytuacja wyszukiwarki Google na polskim rynku. Według danych pochodzących z sierpniowego badania gemiusTraffic (kategoria wyszukiwarki-silniki,), w naszym kraju Google objęło już zasięgiem 96 proc. rynku wyszukiwarek. Oznacza to wzrost o 0.7 proc. w stosunku do lipca.

Pozostałe miejsca w Polsce zajmują odpowiednio NetSprint (2.1 proc.), MSN (1.4 proc.), (Szukacz 0.3 proc.). Stawkę zamyka Yahoo, z którego usług wyszukiwania korzysta obecnie 0.2 proc. polskich internautów.

Więcej o badaniu Gemius SA, gemiusTraffic, 12 VIII 2008 - 18 VIII 2008 na:

www.ranking.pl.