Google szykuje nowe rozwiązania reklamowe dla komórek

Google wprowadzi niebawem nowe rozwiązania reklamowe dla mobilnego internetu. Firma eksperymentuje z reklamą w komórkach przede wszystkim w Japonii, gdzie kolorowe logo giganta jest obecne na ok. 71 mln telefonów.

Google zaprezentowało swój pierwszy mobilny system reklamy tekstowej w kwietniu zeszłego roku w Japonii. -To rozwiązanie sprawdziło się wyjątkowo dobrze- mówi Deep Nishar, odpowiedzialny w Google za urządzenia przenośne.

-Mobilny internet to biznes w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Nie jesteśmy do końca pewni w którym kierunku będzie się rozwijał. Mobilne reklamy tekstowe sprawdzają się świetnie, także nadal będziemy podążać tą ścieżką. Polecałbym bacznie przyglądać się temu obszarowi rynku, Google przygotowuje wiele innowacyjnych rozwiązań -mówił Nishar na konferencji dotyczącej przyszłości rynku mobile.

Mobilne reklamy Google to dwie linijki tekstu zawierające maksymalnie 18 znaków. Pojawiają się, gdy użytkownik komórki korzysta z mobilnej wersji wyszukiwarki Google. Mogą łączyć zarówno z mobilną wersją serwisu reklamodawcy jak i z edycją przystosowaną do oglądania na ekranach pecetów.

Google podpisało umowę z dwoma największymi operatorami komórkowymi w Japonii - NTT DoCoMo Inc. i KDDI Corp, którzy mają w rękach 84% rynku. Okienko wyszukiwania Google pojawia się na ok. 71 mln japońskich komórek. Reszta rynku należy do Yahoo, którego wyszukiwarka pojawia się w urządzeniach operatora Softbank Mobile Corp. Yahoo jest także największym udziałowcem Softbank.

Google współpracuje również z producentami telefonów komórkowych. W poprzednim kwartale sfinalizowało umowy z Samsungiem oraz LG Electronics.

Patrz także:

Google: Zaufaj nam

Aktualizacja: 24 kwietnia 2007 17:00

Własnie dodaliśmy materiał wideo ilustrujący newsa.