Google przyciąga największe marki

Przedstawiciele Google przy okazji ogłaszania wyników finansowych za trzeci kwartał podkreślali, że na przykładzie ich firmy widać, jak szybko rośnie zainteresowanie internetową reklamą firm z największymi budżetami reklamowymi.

Google od czterech miesięcy kusi większych reklamodawców programem umożliwiającym dopasowanie reklam do potrzeb internautów przy uwzględnieniu miejsc łączenia się z internetem. Innymi słowy reklamodawcy mają możliwość wykorzystania w kampanii tzw. targetowanie geograficzne.

Na konferencji padły pierwsze dane: okazało się ze 25 na 100 największych reklamodawców korzysta z tej możliwości, przy czym zazwyczaj nie płacą oni w modelu cost-per-click, lecz za 1000 odsłon reklamy.

Zmiany na rynku reklamy podsumował Omid Kordestani, wiceprezes ds. sprzedaży i rozwoju biznesowego - obecnie trwa migracja rekamodawców, zarówno lokalnych jak i tych z listy Fortune 500 do internetu - cytuje Adweek.