Google przeszuka e-commerce

Google uruchomiło nowe narzędzie specjalizujące się w przeszukiwaniu sklepowych ofert.

Google Commerce Search to wyszukiwarka przeznaczona wyłącznie dla podmiotów działających na rynku e-commerce. Z poziomu tej wyspecjalizowanej wyszukiwarki, internauci robiący zakupy w sieci będą mogli przeszukać ofert różnych sklepów, które wcześniej udostępnią wyszukiwarce swoje katalogi z ofertą.

Narzędzie przeznaczone jest w szczególności dla sklepów, których wewnętrzna wyszukiwarka nie zawsze działa jak powinna. Funkcja ma oszczędzić czas i pieniądze sprzedawców, ponieważ oparta została na algorytmach sprawdzonej wyszukiwarki Google, jak również hostowana jest na serwerach Google (model cloud).

Oczywiście za udostępnianie oferty sprzedawców przez swój własny system Google będzie pobierało od sklepów opłaty. Najniższa cena za znalezienie się w Google Commerce Search to 50 tys. dol. za rok.

Czy usługa ma szansę stać się ulubionym narzędziem wśród kupujących w sieci? Jak pokazują ostatnie badania Nielsen Online, tylko 10 proc. ruchu na stronach sprzedawców stanowią wejścia z wyszukiwarki. Co więcej, aż 9,5 proc. z tego stanowią sytuacje, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę nazwę sklepu w oknie wyszukiwarki (np. Zappos). Dużo rzadziej wpisywano frazy związane z poszukiwanym produktem (jak np. buty), czy też cechą towaru (np. wygodne buty).