Google AdWords wprowadza kampanie rozszerzone

Kampanie rozszerzone to nowy sposób tworzenia i koordynowania kampanii AdWords wprowadzony w pierwszej połowie lutego 2013 roku przez Google. Jest to związane z badaniami, które wykazały jak bardzo zmienia się konsumpcja treści dostępnych w Sieci oraz jakie urządzenia z dostępem do Internetu są na co dzień wykorzystywane do wyszukiwania informacji przez użytkowników.

Według badań - nie tylko treść zapytania jest istotna, ale również kontekst wyszukiwania informacji. Składają się na niego: rodzaj urządzenia z jakiego korzystamy (smartfon, tablet, laptop), czas kiedy wyszukujemy oraz miejsce. W związku z tym od teraz będzie można w jednej kampanii zdecydować o wyświetleniu użytkownikowi konkretnej reklamy o konkretnej porze (np. o godzinie 11:00 przed południem reklama lunchu, a wieczorem interesującego sposobu spędzenia wolnego czasu). W kampaniach rozszerzonych mamy też możliwość różnicować stawki w zależności od lokalizacji albo urządzenia. Za wprowadzonymi zmianami idzie lepsze raportowanie linków rozszerzonych, co może być interesujące dla marketerów. W przyszłości, jak zapewnia Google, będzie można określić czas połączenia telefonicznego traktowany jako konwersję i mierzyć je z poziomu Google AdWords.

"Uważamy, że to dobra zmiana. Google udostępnia jeszcze bardziej efektywne narzędzie, które umożliwi przeprowadzanie bardziej zaawansowanych strategii SEM. Ważne jest też, że dokładniejszy monitoring kampanii da nam więcej informacji o skuteczności naszej pracy i o tym, co możemy poprawić." - dodaje Piotr Kwinta , SEM Manager agencji Semahead - agencji SEM Grupy Interia.pl.

Wszystkie dotychczasowe kampanie Adwords będą modyfikowane stopniowo. Potrwa to aż do końca czerwca 2013 roku, kiedy to obejmą wszystkie kampanie AdWords. Według Google zmiana ma ułatwić marketerom efektywne dotarcie do Internautów, którzy korzystają z Sieci na różnych urządzeniach.